onsdag 15 april 2009

15 april

Jag blev utsatt för kortbedrägeri igår!

På morgonen ringer Nordea mig på mobben och frågar om jag har försökt betala en sak för 9 000 kr i Tyskland i måndags.
-Självklart har jag inte försökt beställa nåt på en tysk webbsajt för 9 000 kr, säger jag. Jag som knappt använder mitt Nordea kort.
-Näe säger kvinnan, vi förstod väl att det var nåt lurt.
Så hon meddelar mig att hon har spärrat mitt kort och kommer att skicka ut ett nytt.

Men fatta va läskigt, nån har försökt använda mitt kort på webben!
Hur har de fått tag på mitt kortnummer???

Tur att Nordea anade ugglor i mossan och ringde mig och frågade och inte bara drog pengarna.
Tur att jag inte hade 9000 kr på det kortet.

Tur att man inte är rik!? :)

1 kommentar:

Ulle sa...

fan va grisigt!! creds till nordea som anade att det var ngt lurt!!!

kram U